Το νερό παίζει κυρίαρχο ρόλο στο μεταβολισμό και τη λειτουργία της κυτταρικής μεμβράνης ρυθμίζοντας την θερμοκρασία του σώματός μας (η εφίδρωση είναι ένα καλό παράδειγμα), βοηθώντας στην πέψη και τη διάσπαση της τροφής, εξυπηρετώντας την οξυγόνωση ολόκληρου του σώματός μας, λιπαίνοντας τις αρθρώσεις μας, διατηρώντας τις βλενογγόνες μεμβράνες μας υγρές (πνεύμονες, πεπτικούς ιστούς ), βοηθώντας τον εγκέφαλό μας να δημιουργήσει ορμόνες και νευροδιαβιβαστές, μεταφέροντας θρεπτικά συστατικά και κ.α

Τόσο το καλοκαίρι όσο και το χειμώνα η ανάγκη μας για ενυδάτωση παραμένει η ίδια.

Σε κατάσταση παρατεταμένης έλλειψης νερού ή αλλιώς αφυδάτωσης μπορεί να νιώθουμε ληθαργικοί, να έχουμε πονοκέφαλο, να έχουμε μεγαλύτερη αίσθηση πείνας (αλλά ουσιαστικά να είναι δίψα), να έχουμε ξηρό δέρμα σκασμένα χείλη ή ακόμη και δυσκοιλιότητα.

Πόσο νερό χρειάζομαι;

Ο “χρυσός κανόνας” για το πόσο νερό χρειάζεται να καταναλώνεις είναι 8-10 ποτήρια/ημέρα.

Το γεγονός ότι είμαστε όλοι τόσο διαφορετικοί μεταξύ μας, δίνει μια καλύτερη κατευθυντήρια γραμμή η οποία μπορεί να ξεκινήσει με 10 ποτήρια/ημέρα και έπειτα να προσαρμόζεται ανάλογα με το επίπεδο δραστηριότητάς σου, το κλίμα, την πέψη κλπ

Θα χρειαστεί να καταναλωθεί περισσότερη ποσότητα υγρών από κάποιον που ασκείται και έχει αυξημένη εφίδρωση, από όσους καταναλώνουν τρόφιμα που δεν έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε νερό ή κάποιος που ακολουθεί δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Ένας απλός τρόπος για την διαπίστωση της αφυδάτωσης είναι το χρώμα των ούρων. Ιδανικά θα πρέπει να είναι ανοιχτό κίτρινο/καθαρό – διαυγές. Εάν είναι σκούρο κίτρινο θα χρειαστεί να καταναλωθεί περισσότερο νερό.

Τρόφιμα που περιέχουν αρκετό νερό είναι:

  • Αγγούρι
  • Καρπούζι
  • Μαρούλι κ.α

Τρόποι για να θυμάσαι να πίνεις νερό

  • Συχνές ειδοποιήσεις. Όρισε υπενθυμίσεις στο κινητό σου τηλέφωνο που θα σε βοηθήσουν στην κατανάλωσή του καθ’ όλη την διάρκεια της μέρας, έως ότου να σου γίνει συνήθεια. Μια απλή ώθηση είναι το μόνο που χρειάζεσαι.
  • Τα φρούτα και τα λαχανικά, είναι πλούσια σε νερό, κατανάλωσε άφθονα λοιπόν!
  • Ένα ρόφημα ανθρακούχου μεταλλικού νερού με φυσικό χυμό (μίξη), θα σου δώσει την αίσθηση του αναψυκτικού, με την ευεργετική ικανότητά του να σε ενυδατώνει.
  • Το τσάι, συμβάλει στην ενυδάτωση του ανθρώπινου οργανισμού, αρκεί να είναι σε λογικές δόσεις. Αυτό λόγω του ότι το τσάι περιέχει καφεΐνη, η οποία και προκαλεί κατακράτηση υγρών.
  • Μια κρύα σούπα ή ένα smoothie μπορεί να συμβάλει θετικά την προσπάθειά σου.
  • Το ξινόγαλο, το γάλα ή το γιαούρτι, είναι πολύ καλή πηγή νερού.
  • Μέσα σε ένα λίτρο νερού, μπορείς να προσθέσεις χυμό από λεμόνι, δυόσμο ή άλλα μυρωδικά που αγαπάς. Έτσι, θα έχεις το δικό σου αρωματικό νερό. Μάλιστα αν αυτό είναι δροσερό, θα σου δώσει ακόμα μεγαλύτερη ευχαρίστηση.
  • Μην παραλείψεις να έχεις μαζί σου ένα μπουκάλι νερό. Βλέποντας και μόνο το νερό, θα διψάσεις. Είναι μια τεχνική που μας βάζει σε σκέψη, χωρίς να το καταλαβαίνουμε.
  • Πρόσεξε τις ευπαθείς ομάδες (παιδιά, εγκυμονούσες, θηλάζουσες και άτομα τρίτης ηλικίας). Θα πρέπει να είναι ενυδατωμένοι.
  • Ακόμα και αν δεν διψάς, πιες νερό κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας.
  • Φρόντισε να πίνεις νερό ανάμεσα στα γεύματα και όχι κατά τη διάρκειά τους.
  • Να έχεις πάντα ένα ποτήρι νερό δίπλα στο κρεβάτι σου, μιας και η δίψα επισκέπτεται πολλούς από εμάς κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Θα ήθελες να μάθεις περισσότερα tips που θα βοηθήσουν τον μεταβολισμό σου και θα βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής σου; Κλείσε ένα εντελώς δωρεάν πρώτο ραντεβού μαζί μου και θα συζητήσουμε τα πάντα με κάθε λεπτομέρεια